Funderingar

... sitter å klurar på hur jag ska göra med trappan som vi ska ha ute i trädgården.
Eftersom vi bor på en liten kulle så skulle vi behöva he en liten trapp ner till en annan del av trädgården där sandlåda, lekstuga å gungställning ska vara. Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur jag vill ha den, men om man säger så här; jag vill gräva ut små steg å sen lägga stenblock i stegen... är ni med...? Så om man ser den nerifrån som om man skulle gå upp så ska man se att de ligger stora stenar som trappsteg, för att göra de så naturtroget som möjligt. Men för att de ska se ut som trappsteg så behöver man ju en (herregud) "vägg" efter varje sten... Jag fattar knappt själv hur ja menar, eller jo de gör jag men ja kan banne mig inte förklara...
Jag googlade lite å hittade nåra bilder:


Den här hitta ja på styleroom.se. Den faller mig i smaken å de som ska hålla upp trappstegen (kan man säga så) ska vara nån form av träbit... Tryckimpregnerat eller vad som.. Förstår ni mig nu? sen ska den inte gå rätt ner utan ska svänga lite =)

Nu vet ni va jag sitter å tänker på...




Kommentarer
Postat av: annica

Det var en mysig tappa. Vet inte om det är korrekt, men det du kallar för "vägg" kallar vi för "bakstycke". Ja, med dem blir det mer trapplikt utan att påminna om en "platt -gång".

2011-06-16 @ 20:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0