Idag

... Idag idag idag ... Nej nån typ av ändring måste de bli. känner mig så ensam här på landet i bland...Jag får försöka hitta en vän i mig själv härnute på landet. Min man säger men anna, du har ju bil, åk å gör nåt! Mmm jo vist har jag de men ja e inte en sån som vill åka å gö saker själv om man säger så. Men de får no bli ändring på de. Jag måste tänka på mig själv. Vill inte bli klämd i nån mellanzon där jag inte passar in. Varför ska man som vuxen människa behöva känna att man inte passar in eller hör hemma nån stanns? Trodde de var en fas i ungdomsåren eller i små skolan. Skärpning! Här ska de bli ändring var så säkra. Jah börjar i morgon tror jag bestämmt! Ensam är stark eller hur lyder ordspråket?

Kommentarer
Postat av: Karin..

Tråkigt när man känner sig ensam.. =/ Man gör dte himla lätt när man är hemma och mammaledig.. I know! Men vi får bli bättre på att ses helt enkelt, hitta på grejer osv..

2010-05-26 @ 19:25:20
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Känner så väl igen mig i det du skriver Anna och jag tror att vi alla lite till mans känner så. När man är mammaledig så är man hemma såååå mycket och det blir många långa och ensamma dagar när maken jobbar dessutom.



Satt senast idag och tittade på Förkväll på 4:an och Hanna Hedlund blev intervjuad och till och med hon som kändis kände sig ensam när hon var mammaledig!



Jag finns bara några hundra meter bort om du vill ha sällskap och ut och gå eller hitta på något annat!



Tråkigt att du blev besviken på folk igår <3



Kram

2010-05-26 @ 19:51:26
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Sääri;)

Mycket bra skrivet Anna! Snart kommer jag oxå nut till landet, då kan vi åka till varandra och prata massa skit;) hihi

2010-05-27 @ 10:05:32
Postat av: Annica

Hej!

Råkade snubbla förbi ett ensikte jag kände igen. =)

Grattis till giftemålet och dottern!



Jag tror inte det spelar någon roll om man bor vare sig i stan eller på landet när man känner sig ensam. Har nog som tidigare kommentatörer säger att göra - föräldraledigheten. Jag har varit nyinflyttad och försökt bygga upp kontaktnät osv. Det har fungerat relativt bra men nu när jag varit föräldraledig så har det börjat rasa. Man blir väldigt ensam och har inte samma tider rutiner som alla som jobbar och är i den "vanliga vardagen".



Hoppas allt är bra med dig!

kram Annica L

2010-06-26 @ 21:56:37
URL: http://amongdclouds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0