1 maj


... Demonstranternas dag...
Det är väl idag de? När man går runt me stora plakat och försöker göra sin röst hörd.

Nej de e inget för mej. Själv ska jag gå ut och försöka få ner grus i fogarna. Alltså i markstensfogarna. Sopa sopa sopa... Men de blåser storm (jan?) ;p så vi får se hur de går...


Alltså jag måste berätta om våran granne... han åker runt på sin åkgräsklippare, fram å tillbaka, fram å tillbaka här ute på vägen. Observera nu att vi bor på landet, så d e en bit mellan kåkarna här ute. Så han glider runt här, på sin gräsklippare, som han ibland sätter en kärra på, fram å tillbaka. Grannen i fråga är en man, i åldern 55+ skulle jag tro. Han bor lite längre ner på "våran" väg och han verkar tro att han e någon typ av en viktig person... Ibland byter han upp sig, och tar sin nyinköpta kross av äldre modell ist, och åker fram å tillbaka på vägen... De e typ de han gör när han kommer hem från jobbet. Ibland e han faktiskt så duktig att han trampar för egen maskin på sin lilla herrcykel och har en av två hundar med sig. En dag när Acce satt ute (i lina) så höll han på att trilla av sin lilla cykel när acce skälde på han. Han skrek något i form av " Ööööööh Uffh", vinglade till och satte ner ena benet på marken, muttrade några ord som jag inte uppfattade och sedan cykla han vidare. Stackars man. Sen dess har jag bara sett han cykla förbi ett fåtal gånger, hårt hållandes i styret och med blicken fäst rakt fram. De går INTE att titta upp mot oss, man kan ju bli tvungen att hejja. Nu e de motrodrivna maskiner som gäller för hans del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0