Mycke planer...

... Vi har varit hem till mina föräldrar en liten sväng idag. Det var trevligt. Känns som evigheter sen sist. Vi pratade lite om dop å sånnt... Har hittat på en bra dop dag så nu ska jag bara ringa fram till prellen i morrn och höra mig för om de kan passa. Sen är de bara att skicka ut inbjudningar. Herre gud va me folk de skulle bli. Eftersom alla mina syskon (av dom som vi tänker bjuda) så har alla barn. En del har 4 st. Nu e de så att jag har 9 syskon. Japp de stämmer. Hela 9 stycken. Tre av dem har jag ingen vidare kontakt med så dom kommer vi inte bjuda. Den ena av dem, har ja inte sett till sen jag var fyra år... Första gången jag pratade med henne sen dess är förra sommaren. Det är en historia i sig. Kan berätta den lite kort:

Jo jag var i Sthlm, där två av mina systrar bor. Jag råkade av en slump träffa på en av dom utan för ett köpcentrum, vi kan kalla henne för A. Viste  inte riktigt om det var hon (har inte sett henne heller sen jag var 4 år), så jag bad min vän som var med mig att ringa på hennes mobil och så skulle vi se om hon svarade. Och mycket riktigt. Hon svarade så jag gick fram till henne och frågade om det var hon. Tårarna rann på oss båda och vi kramade om varann. Va roligt att träffas, det måste vi göra snart igen löd de... Det var semester tider så hon, hennes man och deras söta dotter skulle resa utomland så vi skulle höras senare. Gud va roligt tänkte jag, äntligen så kommer vi att börja ses igen. I bilen på väg hem så ringde min mobil, det var min andra syster, som vi kan kalla H, som ringde. Hon sa att A hade ringt henne och berätatt om mig. H blev jätte glad och ville att vi skulle ses när dom kom  hem från sin semester, dom skulle oxå åka bort, så hon sa att hon skulle ringa när hon kom hem igen. Det var första gången sen jag var 4 år som hon ringde till mig. Har alldrig hört av henne, inte ens via post. Båda två är mycket äldre än mig, kanske runt 20 år äldre. Min pappa hade redan dom när han träffade min mamma så i min familj så kan man säga att jag är en såkallad sladdis. Men iaf. Jag har fortfarande inte hört av H som hon lovade. Antar att hon inte kommit hem från semestern än... A har jag iaf fått julkort av i år, och jag har messat henne en bild på oss från bröllopet, men någon mer kontakt än så har vi inte. Skrev ett mail till henne och frågade hur de var med dom och om hon ens fått mitt mess, hon skickade ett kort svar att hon fått de och gratullerade så mycket. Även denna gång skulle hon resa utomlands, denna gång för att fira jul, hon skulle höra av sig när dom kommit hem, men jag har inte hört nå. Sååå.. de känns som om jag kan hoppa över att bjuda dom. dom verkar iaf inte vara spec intresserade av mig och mitt liv. Bjöd dom inte till bröllopet heller. Den tredje systern som ja inte träffar har jag ingen som hellst lust att bjuda pga olika skäl. Men de orkar ja inte gå in på. Har inte sett till henne på över ett år heller dessutom.

Herre gud så långt de där blev. Min familj är vädigt stor så sett och väldigt invecklad. Det tog Niklas lååång tid att förstå hur de ligger till me allt. knappt så jag vet hur de är längre haha.

Planer på dop e de iaf. hoppas datumet ska passa så man får de överstökat.

På återseende hörrni =)


Kommentarer
Postat av: Denise

Jaa..du Anna, din familj är nog inte lik någon annan...skulle kunna bli en tjock och invecklad bok att gå vilse i ifall du har lite att göra någon gång... kramar mammsen

2010-01-17 @ 23:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0