Hemma...

... Det finns massor som behövs göras här hemma... Städa å så.. Men jag har ingen motivation till nånting. Skulle behöva sätta i gång med lite träning oxå, för att bygga upp mina muskler lite så man slipper få ont överallt...

Alla pratar om viktminskning och hur mycket man gått ner på viss tid osv. Alla är så duktiga som håller på. En stor eloge till er! Men jag kan säga så här, att hur mycket ja än vill se ut som förut, när man va ung å snygg, så kommer de aldri hända. Jag vet att jag inte kan återfå min "snygga" kropp som jag hade när jag var 22-23 å vägde 50-52 kilo... men det är heller inte där jag vill vara, jag har ju förbövelen fött barn ;). Känns som om att alla bendetaljer på min kropp vidgades iockmed graviditeten... Fötterna är bredare, höfterna är enorma och jag får inte på vigselringen för att min fingerled har blive bredare där i benet lixom...Jag ska vänta en månad till, sen måste jag fan sattsa lite, men just nu har jag som sagt ingen motivation till nånting.

Jag blir lite nervös för att träffa folk ute... Man vet ju villka fördommar folk har om allt. Är orolig för kommentarer som "Gud titta på henne va tjock hon blive" eller "Shit, har hon inte gått ner sina graviditetskilon än?". Det är kommentarer som man VET snurrar runt i stan men som aldrig kommer fram till en själv. Jag hatar sånt. När folk pratar bakom ryggen på en.. Det pinsamma är att man själv gjorde så en gång i tiden. Ursch. Men det är tur att man lär sig av sina misstag och att man mognar med åren och fattar att skitsnack inte leder nån vart.  Man får bara samma skit tillbaka sen. Nu vet ju inte jag om folk tycker ja e ful å vidrig, ingen har sagt nå till mig, men man vill ju inte att folk ska tycka de så därför går man nog och oroar sig, med tanke på att man VET att man inte ser ut som förr... Fattar inte varför jag bryr sig om va folk tycker igentligen, men tyvärr e de svårt att låta bli..

Nu har jag ju en anledning till att kroppen inte är som den var, vi har ju våran älskade Thilde, men jag känner att bara för att jag fått barn så behöver jag inte va sunkig och tjock... " Men anna du har ju ditt på de torra, du behöver inte bry dig". Men det är inte de de handlar om. Jag är otroligt lycklig i mitt äktenskap och över att vi fått en sån vacker och frisk dotter, men man vill må bra i sitt yttre oxå.

Vi hörs hörrni.

 


Kommentarer
Postat av: Karin.. =)

Jag vet hur precis hur dte känns gumman.. =( Känns pest att jobba just nu.. Hemskt att folk ska se mig såhär.. =( men, men.. Man måste väl..

Men du har gått ner massor och det är väl inte bara jag som sagt att det ser ut som om du tappat massor och inte ser ut att ha så mycket kvar?! =)

Du är så duktig! Lägg tiden på lillan istället för att banta nu i början. Tiden kommer rusa iväg och sen i vår då kommer vi ta barnvagnspromenader och bli lite smalare och smärtare! Eller hur?! =P Längtar efter dig! Kram.. <3

2010-02-04 @ 13:15:49
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Malin

åh vännen inte ska du känna dig stressad!!!

vikten kommer att försvinna.. 9månader upp och 9månader ner!!!

för mig tog det 3mån.. men kroppen såg ändå absolut INTE ut som den gjorde INNAN.. inte på långa vägar..och även om jag blir normalviktig sen (är ju redan överviktig normalt sätt) så kommer den aldrig se ut som innan jag fick barn.. =)



man får nog acceptera läget och se på vad man har tillfört världen istället!! :))



du var ju superslim förrut, så jag kan ju tänka mig att du ser helt NORMAL ut i mina ögon!!!:D



kraaaaaaaaaaamar <3

2010-02-04 @ 13:53:21
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Sarah

Anna, jag är övertygad om att du ser skitsnygg ut i vilket fall. Med eller utan graviditetskilona. Skit i skitsnackarna.

För mig så är det lite annorlunda eftersom jag har sån stor övervikt att det påverkar hälsan dock..=(



Hoppas du & familjen mår toppen!

2010-02-04 @ 20:37:12
URL: http://somvemsomhelst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0