Utan bil

... va ska man göra idag? har ingen bil att ta mig i nånstanns. Vinterdäcken sitter ff på och de e ju olagliga nu så de e väl ba å va hemma. Väntar på att nya däcka ska komma på posten, men de verkar gå segt.

Igår va jag duktig. Försöker ju undvika socker å sånnt. Så när vi va hemma hos mamman å pappan på dagen så fickae jag inte när dom gjorde de. Tog enbart en kopp kaffe. Och när en i familjen åt utan den mumsigaste chokladkakan så kände jag inte ens att jag ville ha. Eller jo lite kanske men jag tog iaf inget. Braaa gjort! Sen på kvällen vankades de 5 års kalas. Det bjöds på kakor och tårta. Eftersom de va kalas så tänkte jag att jag kunde få unna mig en liten liten smal bit tårta. Å de gjorde jag. Å den va så smal att den knappt gick att skära från tårtan. Gott va de men de lilla de räkte. Så så ligger de till. Viktmässigt så kan jag ju säga att vågen har visat possetiva resultat, -3 kilo sen i söndags. Känns bra. Men mer fokus. Mitt mål är att sista april ska jag ha tappat totalt 5,5 kilo, så nu e de 2,5 kvar. Fasiken de ska jag väl klara?! Blir jag bara fri från förkylningen så kommer de gå bättre att motionera oxå.

Amningen går just nu inge vidare. Känns ine som om att de finns tillräckligt så Thilde blir mätt. Förut har hon vela ta flaskan, de har gått jätte bra. Men nu när de börjat sina i brösten så vägrar hon flaskan. Hon gråter å gråter och spottar ur så fort hon får maten i munnen. Jag blir tvungen att ge henne bröstet men där e de så dåligt me mat så hon blir lessen för de... Nån som har nå tips på hur ja ska göra!!??


Nehepp. Lilltjejen sover lite middag så jag ska ta å dona lite. Får bli en promenad lite senare i hopp om att de torkat upp lite på vägen innan dess så att inte acce blir så skitig!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

- 3 kilo är ju kanonbra! Bra jobbat! Önskar jag med kunde gå ner i vikt, känns inte som jag gör det och jag törs inte väga mig för jag blir så jäkla bitter då..haha..

Du kommer nog lätt nå dit mål, det är ju 2 veckor kvar. Heja heja!

2010-04-16 @ 20:50:45
URL: http://strimmor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0