Vem e de som ligger på golvet?

Min kropp och min hjärna samarbetar inte längre. Att man inombords känner sig som en snart exploderande atombomb, medan det yttre ser ut som om de vore vilken dag som helst i livet, gör att omgivningen tolkar en som fullt frisk och välmående. en välmående person som har allt gott i livet och som utstrålar glädje och lycka. .

Insidan förtvinar av osunda matvanor, av dåliga levnadsvanor över huvudtaget. Det värker i själen och hjärtat tickar på i som om det vore överförfriskat av någon slags drog. Huvudet dunkar, tårarna trycker på och vill ut. Det fins en stress som ger ångest. En stress som ger hat. En stress som ger sömnbrist och en stress som gör mig svag. Har magkatarr igen å ka saknar mamma. Jag vill slå, skrika och gråta. Jag vill vägra det dagliga och sova tills jag är utvilad. Jag vill kunna orka. Orka Leva mitt liv.

Samtidigt är jag lycklig över min fina familj som jag älskar till oändlighet. Jag är glad över att jag och mina nära är friska och vid liv. Jag bor i ett fint hus och älskar att leva och njuta av fint väder, god mat, härliga sommarkvällar, motion som inte finns och mycket mer där till. Det är vad som syns på utsidan, men jag har hört att de e insidan som räknas... En trasig insida. En trasig själ. Det ligger någon på golvet där borta. Ingen ser. Ingen hör.


Kommentarer
Postat av: Malin

du har inte funderat på samtalsterapi?..

du måste ju ta igenom dina svåra känslor och få hjälp att hantera dem - för att komma vidare. för att kunna bli hel.

din mamma kommer alltid att fattas dig, men med lite hjälp så kanske det kan kännas lättare för dig?

så att du slipper känna dig trasig och frustrerad av all sorg menar jag....



stor kram till dig anna!!

2012-04-17 @ 17:13:38
Postat av: Jeanette

Åh Anna. Det hade kunnat vara mig du bekskrev! Stor kram på dig!

2012-04-18 @ 11:44:08
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Karin... ❤

Jag önskar att jag kunde hjälpa dig min fina! ❤ Jag kan alltid finnas, men dessa problem är för stora för att en vanlig människa ska kunna reda ut dem. Du borde prata med någon, men jag vet hur läget är.... Jag vet att det är svårt, men för dig själv vackra du! ❤ Önskar att jag kunde..

Kramar....

2012-04-19 @ 07:23:05
URL: http://kramkolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0