ny månad

...


De regnar i dag. Ska träffa malin. Hoppas de inte regnar då för de e inte skoj att springa ute me Thilde då. Vill inte att hon blir förkyld.

 Kunde inte sova i natt. Låg vaken länge efter att Thilde vaknat och ville ha mat. Låg å tänkte på hur jag ska göra för att ta tag i mina problem som jag har. Ett av dem är mitt sockerberoende. Jag tycker det är så svårt och jobbigt. Vet ni att jag mår så dåligt av mitt "matbeteende" så att jag nästan skulle kunna ge upp och bara sätta mig ner och moffa. Moffa moffa moffa, tills jag blev så fet att jag höll på å dö, bara för att göra illa mig själv och spy upp skiten så att jag aldrig mer vill ha de. De låter ju helt sjukt, ja vet, men de e så jag känner ibland. Tur att jag har den där spärren så att jag inte gör de iaf. Om man säger så här, nu ska ni få höra. Under graviditeten gick jag upp, från inskrivningsdagen, 18 kilo. Så, nu vet alla de. Jag har gått ner 15 av dom 18. Rätt bra ändå på tre månader. jag tappade yttligare två för en liten tid sen, men dom har kommit tillbaka och nu sitter dom fast. Fast fast fast. Kroppen däremot, är hängig dallrig och vidrig. Sen vi flytta från stan, för 2 år sedan, så har jag gått upp 13 kilo. 13 pannor på 2 år! BLÄÄÄ! hur kan man låta de gå så långt? Nå väl nu e de som de e och jag lär fan gö nå åt de. Jag har nu 16 kilo att gå ner totalt. Kom nu inte å säg att jag är så fin och att kilona inte syns å dyligt. Ni har inte sett mig utan kläder så ni vet inte vad som döljer sig bakom den klädda fasaden. Jag förstår inte att jag kunnat sunkat ner mig så totalt att jag knappt känner igen mig själv. jag har ju varit en relativt välklädd och tränad människa, varför lät jag de bli så här? Att kroppen förändras när man fött barn och man snart är närmare 30 än 25 får jag ta, men varför ska man, när man fött barn och är närmare 30 än 25, "få" se ut som jag gör? nej jag är inte 20 längre, jag blir äldre, men bara för de så måste jag väl inte se ut som en stor cellulit? man kan väl få ha "snygg" kropp ändå? Så nu mina kära vänner, eller ska jag kalla er nyfikna läsare eftersom jag inte ens vet vilka hälften av er är ;P, så börjar kampen mot sockret.

Önska mig lycka till =)


Kommentarer
Postat av: ann

ja du, sockerberoende är det här hos mig också.... Förstår inte hur det kan vara så svårt att låta bli att äta massa snask hela tiden och även om man inte är sugen så äter man bara för att det finns :S

vi får peppa varandra, se vem som klarar sig längst ;)

2010-04-01 @ 21:03:00
URL: http://annottosson.blogspot.com/
Postat av: Sarah

Jag önskar dig lycka till och tror på att du kommer klara det! Vet precis hur det är att bara äta äta äta fast man egentligen inte vill. Det är helt sjukt och ett allvarligt beroende faktiskt tycker jag. Jag har ju bett om hjälp av läkare nu så får vi se. Dom sa att jag gör allt rätt förutom när jag syndar och moffar i mig, men "fastnar" jag och inte kommer nån vart så kommer jag få mediciner som ska hindra hunger/sötsug. Kanske det skulle vara nåt för dig? Eller stöd från en dietist?

Hoppas ni får en fin påsk! =)

2010-04-02 @ 06:55:38
URL: http://strimmor.wordpress.com
Postat av: Elin

Anna jag vet precis hur det känns. Har precis samma problem. Sen jag flyttade hemmifrån har jag gått upp runt 30 kg. Jag gick upp 15-16 kg när jag var gravid och gick ner dem men under sommaren satt jag bara hemma och drack cola mm så jag gick upp 8 kg av dem igen. Vet precis hur du känner. Jag ska försöka ta hjälp av läkare för nu har det gått för långt. Jag kan inte på egen hand gå ner dessa kilon. Hör av dig om du vill prata eller så!!

2010-04-02 @ 21:48:23
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har planer på att gå med i viktväktarna haka på om du vill ???? =)

förstår hur du känner dig =( det gäller bara att ta det där steget fast det är inte så bara synd nog men man måste bara bestämma sig för att görat... kram cattis

2010-04-04 @ 11:17:02
Postat av: Anonym

Kan säga att jag känner igen mig. Du är inte ensam om att känna så. Snart 30 och mamma betyder inte att det är ok, även om man försöker att bli av med allt överflöd... Men det man kan göra är att försöka. Kom ihåg att du inte är ensam om det!!!

2010-04-05 @ 21:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0