dax för en update =)

... En vecka sen sist nu...
Jag är förbannat trött men ska endå försöka städa lite idag... Eller nej de ska jag inte. Pang poff så blev jag helt plötsligt väldigt irriterad. hur kan de komma sig? Fan va trött jag blir på mig själv!

Kör igång på ny kula idag vad gällande vikten och att försöka tappa ca 7 kilo till.
Eftersom jag gått upp lite igen under dessa 4 veckor av semester och så måste jag försöka ta tag i de nu när N börjat jobba igen. Nästa vecka börjar T dagis.. Vad finns de att säga om de. Jag känner som de flesta mammor gör när det är dags att skola in sin ögonsten, som man fortfarande tror är ens lilla bebis, på förskolan.

Sen är det dax för mig att börja jobba.. Jobba..? har inte jobbat på över två år och jag känner mig väääldigt konstig till den tanken att jag ska tillbaka ut på butiksgolvet igen. Ut bland griniga kunder som gör allt för att förstöra ens dag. Sen finns de dom som är så goa och söta så de lyfter upp de hela med att jobba i butik. Kunder som faktiskt frågar efter just mig och min hjälp. Sånna kunder är det lilla extra =)

Jag har massor med tankar kring jobbet och min karriär. Vad vill jag igentligen? Vill jag skutta runt och serva folk med deras inhandlingslistor resten av livet eller vill jag kanske sitta på ett kontor och svara i telefonen och fetta på mig för att jag har ett stillsaittande arbeta? ( inge illa ment om stillasittande jobb, de skulle jag mer än gärna kunna jobba med om jag inte vore så förbaskat manisk i mat och andra gottigheter. Jag skulle lätt fetta till mig av ett sådant arbete) Men sen då. Vill jag kanske plugga? Söka mig vidare till nå annt ställe? Jbba hemifrån? Jobba som arbetssökande? Ja för de kan man ju faktiskt säga är ett jobb. Fan va man får ligga i om man vill ha ett jobb. Å inte finns de nåra å söka heller om man inte är expert på nått bra. Nä hörrni, jag får nog knega på i min lilla butik. Alltid e de nån som uppskattar en att man är där och finns tillhands när det är dax att stryka saker från sin lilla inhandlingslista..




Kommentarer
Postat av: Karin.. =)

Äntligen lite blogg, det gillas! =)

2011-08-08 @ 15:56:40
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Tove

Ska du tillbaka till Jysk? Eller har du nått annat på G? Kram /Tove

2011-08-08 @ 22:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0