Lilleman


... Vetrinärbesöket igår gick bra. Acce skötte sig utmärkt men min lilla voffare har nå krux med prostatan. Valpingen då. Så nästa vecka ska vi på ultraljud och se hur de ser ut. Han har nån typ av knölar som sitter i vägen. Det är INTE cancer, tack gode gud, men de går inte att gå med dom för de är inte så skönt för han så dom ska bort. Sen blir de antingen kemisk eller "riktig" kastrering. Han var verkligen duktig i går. Han skällde inte på nån annan hund där inne. Inte ens när vi gick förbi en på parkeringen. Här om dagen så longerade dom en häst alldeles neranför våran infart till gården, Acce sa inte ett knyst utan satt bara och tittade. Duktig kille =)

Idag ska vi på öppnaförskolan. Det är dags för babymassagen =) Ska bli mysigt. Hoppas Thilde kommer gilla de. Jag hoppas även att de är varmt inne i salen där vi håller till så inte bebisarna fryser. Vet inte hur sånt där går till men antar att dom bara kommer ha blöja så ska vi massera dom med olja...?

De såg ut som om att de blir regn på fredag... Kollade på vädret i morse. jag hoppas de blir regn. inte ofta man hoppas på de men då regnar snön bort och våren täcknen kommer fram lite fortare =) sen på lördag skulle de bli strålande sol igen med ett flertal varmgrader. De gillas =)

Herregud, klockan bara springer i väg. Måste kolla nån blogg och sen måste vi göra oss i ordning för att åka mot stan. Ska träffa Sara för en lite promenad innan så våra små får sova en stund och sen äta inann massagen börjar =)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag tänkte på dig och Acke igår eftermiddag men ville inte skicka och fråga, ifall de inte va bra tänkte jag att du kanske innte ville svara på masa mess=) Men va skönt att de gick bra, skönt att han var duktig oxå=) Ses snart!

2010-03-17 @ 09:53:32
URL: http://crazymam.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vad skönt att han inte har cancer. Flera av våra hundar har tyvärr haft det. skittrist. =(



Kul med babymassage. Ella älskar det men jag har slarvat lite på sistone. Förut masserade jag varje dag men man har ont om tid..:-)



Ha en toppendag!

2010-03-17 @ 12:26:11
URL: http://strimmor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0