Sluta dryga!


Jag blir så trött, på att samma dröm återkommer stup i ett. Nej, de e inte direkt samma dröm, men den e av samma karraktär hela tiden. En dröm där rädsla, mörker, sorg och övergivenhet har huvudrollen. En dröm om en person som får mig att må dåligt och känna osäkerhet trots att jag är egentligen är väldigt säker. Vill inte drömma så här. Önskar ja kunde be den här personen att sluta förfölja mig i mina drömmar och bara lämna mig och min familj i fred. Men det är ju inte så enkelt för vem kan styra över sina drömmar?

Det är fint väder idag. Sol och inte allt för kallt. -8 grader är faktiskt överenskommligt. Men jag tycker ff att det är för kallt för lilla Thilde att följa med ut i barnvagnen. Så idag sa jag till Niklas att han fick stanna inne me henne så tar jag ut Acce på promenad. Niklas har gått med han varje dag annars. Blev ingen lång vända. Känner mig ff lite mör i kroppen efter förlossningen, och sen hitta ja inte på nån mössa så ja höll på att frysa öronen av mig. Man lär väl börja fundera på att ta tag i sina graviditetskilon, men de får ta sin tid. Känner inte att ja behöver stressa. Jag menar, ja har inte brottom nån stanns så det får gå sakta men säkert.

En sak ja kan känna att jag blir irriterad över är folk som klagar över att dom går upp i vikt under sin graviditet. Läser det överallt på olika forum tycker jag. Typ "Åh fy ja har gått upp 10 kilo, fy faan" Vad förväntar sig folk igentligen? Klart man ska upp i vikt, annars e de nå fel. Åh folk kan klaga på dom som går upp 20-30 kilo. va e de å klaga över? Alla graviditeter är olika. Vi har alla olika kroppar som reagerar olika. Blir så trött. Inte ens när man är gravid är det okej att vara "stor". Jävla larv de där tycker jag. Ursch. Nej om vi kunde skippa alla skönhetsideal så skulle vi må mycket bättre. Jag menar, när var det igentligen okej att vara sig själv, utan att någon klanka ner på en, bakom ens rygg?

Nå väl, nog om de. Nu ska jag dona lite innan Thilde vaknar och vill ha mat igen. Hon e så söt.

Tack för att ni läser. Det är trevligt tycker jag =) Kram på er.








Kommentarer
Postat av: Denise

DET ÄR HELT OKEY ATT VARA SIG SJÄLV. De som inte begriper det har troligen dåligt själförtroende och tror att de mår bättre om de hittar fel hos andra.

Graviditetskilona försvinner så sakta vart efter du ammar. Det är inte bra att gå ner för fort, kroppen behöver tid för att hämta igen sig. Låt naturen ha sin gång. Det ordnar sig.



Den sortens drömmar är vanliga både under graviditeten och i börja av amningen. Jag hade mycket såna mardrömmar efter att jag fick Tomas. Ett sätt att bearbeta drömmarna kan vara att skriva ner dom när du vaknat. Man kan till viss del styra sina drömmar men det kan vi prata om istället för att ta upp det här på bloggen. Kramar Mammsen

2010-01-02 @ 15:28:26
Postat av: Malin

hpåller helt med ang grav.kilona!

dock gick jag bara upp 5-6kg innan jag svällde i vätska och sen fick man ju höra därefter.. mest var det kommentarer om magen.. det var jättejobbigt!:/



du ska inte känna stress, är helt rätt att ta det som det kommer, det försvinner tids nog liksom!:))



kraaamar

2010-01-02 @ 20:51:14
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Hej Anna,



Kul och följa din blogg =)



För att bli av med en "dröm" / "mardröm" så ska man försöka tyda vad den beror på och vad innebörden med drömmen är.



Jag hade en dröm som följde mig i flera år och när jag fick berättat för mig vad den stod för så försvann den och jag har aldrig drömt den igen, så försök dig på att tolka vad den står för!



Klaga på att man går upp i vikt kan man väl få göra =P Allt beror ju på vem man är och varför man mår dåligt över sina grav.kilon.



Känn ingen stress över det som är kvar för dig. Thilde är inte ens 4 v gammal =)och man säger att det tog 9 månader att bli den man blev så tar det lika lång tid att gå ner dom efteråt också =)



Sköt om dig och må så gott



Kram

2010-01-03 @ 12:38:02
Postat av: Ronja

Helt rätt med vikten man ska njuta av sin graviditet :)

2010-01-03 @ 15:12:45
Postat av: Sarah

Äh, att folk ska vara så löjliga. Självklart ska man gå upp i vikt när man är gravid. Vore märkligt annars. En del verkar dock gå upp för mycket genom att nästan hetsäta med ursäkten att dom är gravida. Det är dumt tycker jag. Dels mår ju kroppen inte bra av en massa skräp och dels blir det jobbigare sen. Men att gå upp 10-15 kilo är ju fullständigt normalt. En del går ju upp lite mer om dom är väldigt smala från början.



Kilona hinner du bli av med. Tänk i vår/sommar när du kan ut och gå med vagnen. Sånt ser jag framemot. Nu är det så jäkla kallt så jag tar sällan ut Ella.

2010-01-04 @ 13:33:41
URL: http://somvemsomhelst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0