Inte som jag trodde...

... nej kvällen i går blev faktiskt bra. Vi lagade Tacos ihop och sen tog vi en promenad hem till Niklas föräldrar. Tar inte så lång tid att gå dit.. kanske 10-15 min max, men det var härligt. Thilde låg i vagnen och hade de mysigt och Acce härjade runt i snön. Det var ju bara 5,2 minus ute. helt perfekt kyla. Hoppas att de kunde hålla sig på den temeraturen nu så de inte blir så där super kallt så man inte kan vara ute igen.

Jag, Thilde och Acce har nyligen kommit in från en härlig promenad. Det blev ingen lång sväng men tyckte att det räckte. Det är så fint här ute på landet nu när träden är snötäckta, marken är vit och det är en lagom temperatur. I bland längtar man in till stan igen, men när det är så här mysigt ute så trivs jag som fisken i vattnet. Sen är de himla bra att man kan släppa ut hunden och inte behöver springa i massa trappor. Tänk vilket bök om man tex vare å handlat och ska upp me barn, barnvagn, matkassar, (hund)... Hur upplever ni de ni som bor i stan med massa trappor upp till lägenheten? Sen behöver man ju faktiskt inte bo på landet för att bo i villa. Finns fina villaområden inne i stan. Innan jag träffade niklas så skulle jag bo, som jag själv gjorde när jag växte upp, på ett villaområde i stan. Men nu sitter jag här, på landet, i en fin kåk som vi byggt själva. Hunden trivs, katterna får springa ute, vi är gifta och nu har vi våran vackra dotter hos oss. jag kunde inte ha de bättre. Jag älskar att bo här ute, omringad av kossor och hästar. Det tar 20 min att åka in till stan så det är inte speciellt långt. På sommaren tar de nog bara en kvart ;P Tror att det kommer bli perfekt för Thilde att växa upp här.

Slänger upp ett par bilder på väderleken här utanför =)





Vi ses =)


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag önskar att vi med bodde i hus, men planen är att köpa/hyra en hästgård om ett par år iaf så jag får köpa häst och Ella får växa upp med djur på landet..

Kan säga att det är för jävla bökigt här om dagarna. När jag ska ut på promenad så måste jag först släpa ner vagnen för 3 trappor och sen springa och hämta Ella & Milo, sen lika när vi kommer tillbaka. Handlar gör jag aldrig med hunden om inte Ante är med och kan vänta utanför butiken. Men men, det är bara att gilla läget. Men när nästa barn kommer så vill jag inte bo såhär..;-)

2010-01-15 @ 16:28:02
URL: http://somvemsomhelst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0