Tungt och slitsamt

... Igår kväll va vi hem till Björn å malin som äntligen fått flytta in i sitt fina hus =) Där bjöds de på tacos. Mums. Va väldans trevligt.

Igår var det 14 år sen mamma gick bort =(
*Saknar dig så mycket min älskade mamma*


Idag har de vart lite av en städ dag. har tvättat, dock bara en ensaka maskin, sen dammsugit och torkat golven. Sen på eftermiddan/kvällen var vi hos Niklas föräldrar och åt god mat. Niklas farmor var oxå med =)

Skulle behöva sätta på en till tvättmasin nu innan säng dax. men de e så trist att häga upp skiten. har som ingen bra plats att hänga på och ställningen vi har är nästan full. Tänk att i morrn e de rean 1 Mars. Shit va tiden går fort. Jag har vare hemma i ett halvår nu. Gick hem pga foglossning den 26 augusti. I början saknade jag jobbet jätte mycket. men nu, nu älskar jag att gå hemma me Thilde. Man kanske börjar längta igen sen när man gått hemma ett tag, va vet jag.

Tänker på alla stackrare som jobbar och sliter där ute. Speciellt om man har ett tungt jobb. Jag skulle villja påstå att ja har ett tungt jobb. man lämnar ut varor till kunder och ibland tar man emot en å annan sänglevernas. jag mins speciellt en säng leverans. Jag var gravid med foglossning, var bara nån vecka inna jag gick hem pga de. Jag och en till, en mycket äldre kvinna (63 år) var ensamma på jobbet. Alla hade semester eller var sjuka. Sängleveransen kom. 36 sängar. Eftersom inte hon kan lyfta så va de ju bara för mig att ta emot lasten. Magen i vädret, ont i fogarna, i ryggen, gråten i halsen mm, så tog ja emot dem. Pest och pina men va gör man inte. man måste ju sköta sitt jobb. När 30 sängar var inne så frågade lastbilschaffisen om jag inte fått lära mig hur man bär sängar. Jo sa jag men jag kan inte lyfta dem för ja har foglossning och magen va lite i vägen. han blev nästan arg att ja inte sagt till tidigare, sen tog han över och baxade in resten. TACK! det var den vänligaste chaffisen ja mött på på jobbet. ja ni alla vet säkert hur otympliga och tunga sängar är. då kan ni tänka er hur jag hade de på jobbet. Tungt och slitsamt.

Vi hörs hörrni


Kommentarer
Postat av: Elin

vilken snäll chaffis som hjälpte dej. Inte en höjdare när man får ta en massa tungt själv när man är gravid.

2010-02-28 @ 21:42:19
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/
Postat av: Elin

oj vad tiden går. Känns som det var igår vi börjad umgås och du berättade om din mamma och så. Vi kom varandra rätt nära på så kort tid. Tiden går så fort.

2010-03-01 @ 13:18:23
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0