Aaaoooo

... Thilde sitter i sin babysitter och ler och pratar för fullt med ett bi (skallra) som sitter på den. Hon är för söt. "aaaaoooo, iiii, aaaaaj, eeee, ooo, ääöö, nee..." är bara några av de "ord" som kommer ut . Min lilla älskling <3


Idag är det tänkt att vi ska bege oss in till stan... meen jag vet inte hur de blir me den saken. De snöar massor och vägarna här ute blir inte plogade förrän i kväll. Får kanske vänta i stan till Niklas kommer hem så kan han hjälpa mig om jag kör fast. Förra veckan, när jag varit för bi hos svärföräldrarna så tappa bilen fäste och vi gled ner i diket. Det var helt igendrivet på vägen från dem så man såg lixom inte riktigt vart vägen gick. Som tur var så hade jag sett att; - där framme kommer en snöhög på vägen, bäst att ta de lugnt. Så det gick inte så fort som tur var. kanske 20-30 km efter som jag hunnit med att bromsa in. Som tur var så tog vi oss upp för egen maskin, fick gasa som en tok. Först tog de sig inte alls, men jag la i tvåan och då gick de bättre. Tur de för ja hade inte velat lämna bilen och gå hem me barnvagn i de snödjupet som var...  Sen fick jag höra att även Niklas mamma hamnat i mina spår och glidit ner, även hans pappa. Vi skrattade gott åt de allihopa =)

I natt har Thilde sovit i sin spjälsäng för första gången. hon har Sovit i en vagga innan som går i min släkt. Men nu har hon börjat snurra runt och tar väldans mycket plats så då blev vaggan för liten för henne. Vi har haft henne mellan oss i sängen i en vecka (väldans mysigt) men Niklas tyckte att hon tog för mycke plats så jag var tvungen att flytta in spjälsängen för hans skull. men i morse fick hon komma och lägga sig hos mig när Niklas for till jobbet =)) hihi.

Igår blev de en sväng till barnens hus i västerås. Skulle köpt ett regnskydd till vagnen, men de glömde jag helt bort så klart. Får bli en till tripp i nästa vecka. Skulle behövt ett idag när de snöar så mycket. Tror de ligger ett som tillhör en annan vagn ute i garaget så jag ska kolla om de passa för så kan ja ju ha de så länge.

Skrotan.. Nu har hn somnat i baby sittern <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0