Mycket nu

...jag vet inte var jag ska börja å hur jag ska hinna med allt :(. Thilde fyller år om mindre än en vecka och julafton närmar sig med stormsteg. Det ska inhandlas saker till kalaset, bakas fika bröd och flera tårtor. Huset ska storstädas, det ska plockas granris å läggas på trappen. Jag måste baka Julgodis, fler Lussebullar, pepparkakor, köpa all julmat och börja förbereda den, köpa fler hyacinter å plantera om för de måste lukta massor. Jag behöver putsa de stora fönstrena i huset, tvätta massor med tvätt. Acce behöver badas å hans klor ska klippas. Jag behöver ansöka om dagis å planera fortsatt föräldraledighet och ringa försäkringskassan :/ Det är mer saker men just nu e ja så tankspridd och förvirrad över hur ja ska hinna med allt detta plus mer där till. Plus avslutning på öppnaförskolan i morrn. Suck. Allt ger mig bara ångest å jag känner att jag lätt skulle kunna sova över hela julen å allt annat. Jag vill vara glad och ha ork att va den perfekta mamman / frun som fixar å donar här hemma. Jag vill vara en glad tjej som e kul att umgås med å som är trevlig! Jag vill att julen blir perfekt för i år ska vi va här. Just nu e jag bara sur, grinig och orkeslös. Vill bara sova å inte bry mig ett skit! =(

Kommentarer
Postat av: Bella

Har du inte ansökt om dagisplats än??

Försök samla ork till allt som måste fixas, nu är du ju ändå ledig på heltid. Tänk nästa år när du börjat jobba. Grattis till lill tjejen som blir stor.

2010-12-14 @ 15:03:23
Postat av: Karin.. <3

Men du är glad och trevlig! Hade supermysigt i söndags! <3

Försök att skriva ner på listor så du får ur allt ur huvudet och sen tar du hjälp av Niklas och folk omkring dig. Försök att deligera ut lite saker på andra. Typ att de ska ta med julgodis, nån annan kan göra Jansson eller köttbullar och ta med sig osv... Ta hand om dig och stressa inte ihjäl dig. Det viktigaste är att man ses och inte att det är superstädat och att allt är perfekt. Det måste inte vara det. Du är finast ändå hjärtat! <3

2010-12-14 @ 18:22:14
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hörru gumman, man kan inte hinna allt när man har en liten skrutta hemma. Många tror säkert att det är en dans på rosor att vara föräldraledig, men då om nån gång så har man 10000 saker att göra. Du får deligera bort saker till maken som han får göra och glöm inte bort att även om det är lite skit i hörnen så är det viktigaste att glädjen och kärleken finns i huset under juletid <3



Kram på dig!

2010-12-14 @ 18:42:08
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: annica

Låter som du har höra krav på dig själv! Be om hjälp av någon kompis eller släkting exempelvis. Varva ner och försök ta det lugnt. Ingen kan vara den perfekta mamman, men hellre en närvarande mamma än en stressad mamma. =) God jul och hoppas ni får en bra julhelg och födelsedagsfirande!

2010-12-14 @ 22:23:05
Postat av: Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

2010-12-15 @ 00:59:44
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0