vart fan är regnet???


... Gick hem från jeanette för att himlen blev grå och de börja mullra... (Thilde grina å skrek hela vägen hem för hon ville inte åka vagn. Hon ville leka, men jag ville inte riskera att behöva gå i spöregn och att åskan skulle slå ner hemma eftersom jag inte dragit ur jacken.) Kommer de nå regn? Nä! De verkar ha gått förbi oss. Hoppas de kommer för de behövs verkligen.


Thilde har de tufft just nu. Sover dåligt, får inte sin villja igenom och hon blir tooookig när man säger åt henne. De e varmt ute och inne, hon biter sig själv hårt i händerna när hon blir arg och hon tycker att jag e jätte tråkig som inte låter henne: slänga blomjord på golvet, plaska i toan, smula söner toarullar, hälla ut ströbröd på golvet, äta sockerbitar, klättra i fönster, klättra upp på köksbordet/tvbänken/soffbordet/databordet, kasta saker på mamman å pappan, hoppa i soffan, leka med hundmaten, hälla ut Acces vatten på golvet, sätta på tvättmaskinen... behöver jag fortsätta? Tror hon håller på att få nå fler kindtänder och sen har hon ett sånt sjukt jäkla hömör som inte är de lättaste å tass med. Pjuh.. Jag kan säga en sak.. De e inte bara Thilde som har de tufft just nu!





Kommentarer
Postat av: Jeanette

Känner igen Jonna i henne vid samma ålder. :) Urjobbigt :S Jag började jobba i samma veva och det var skönt att få lite andrum. Det vänder snart..

2011-06-09 @ 14:19:12
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Karin.. =)

<3

2011-06-09 @ 16:13:11
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Steffie

Känner igen det där! Visst är det kämpigt när de är på det där humöret. Anton blev mkt mkt trevligare när hans fyra första kindtänder kommit upp. tvärvände i humöret från ena dagen till den andra :-)

2011-06-09 @ 21:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0