Tisdag! Städ tisdag...?

... Äntligen lite sol ute! De gillar vi!


Jag har en fråga till er mammor som läser min blogg.
Vår dotter är just nu väääldigt jobbig att ha å göra med vad de gäller maten.
Hon blir tokig så fort de vankas mat och börjar gallskrika och kasta sig bakåt.
När man fråga henne, vill du ha mat? Bat säger hon då å går mot sin stol. Hon vill altså ha mat.
Vi ställer fram på bordet ocg ger henne sin tallrik, vi känner på maten så den inte är förvarm och erbjuder henne att smaka. Då börjas de. Hon skriker, kastar sig i stolen, knölar in händerna i mun så vi inte kan mata henne och så håller hon på i en kvart kanske... Vi tar henne ur stolen, försöker lugna ner henne, sätter ner henne på golvet, provar ge vatten, mjölk, napp gosedjur... ALLT inget hjälper. Hon är hysterisk och bara kastar i väg allt vi ger henne.. Så här är de varje måltid. Utom på morgonen när vi äter frukostmacka. De enda som hjälper är att hon får skrika av sig och sen äter hon några tuggor antingen själv eller att vi får mata henne. Sen vill hon inte ha mer. vad ska vi göra? Vi har tagit bort mellanmålen, nån som har nå bra tipps eller vart med om liknande??



Kommentarer
Postat av: Annica

Hur gammal är hon nu?

-Tandvärk?

-Trots och testar gränser?

2011-06-21 @ 19:38:18
Postat av: Karin.. =)

Jag ahr ingen koll på den biten. Hlr med BVC om du inte får nå bra tips här... <3 Hoppas det löser sig snart!

2011-06-21 @ 21:11:32
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag har ett bra papper tror jag. Påminn mig så får du läsa det. Mycket bra information om matsituation m de små!

2011-06-21 @ 22:01:03
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Desirée

Jag fick tipset av BVC att barn i denna ålder har mindre intresse för mat och att man inte ska göra nått stort av det utan ge mer mellanmål i stället om de inte vill äta. De sa att de äter så mycket de behöver iaf, fast man tycker att det är lite.

2011-06-22 @ 18:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0