Marknad


... De e marknad i stan, å vädret är som de alltid är när de e marken... regnit. När man tänker marknad, så tänker ja massor me olika stånd (?) som säljer kul saker... De e en liten mysstäpel på marknader tycker jag. Man träffar massor me folk å alla e glada och nästan lite förväntansfulla. Marken me mamma innebar alltid att man fick nån typ av "godisleksak". Ni vet sånna där snurror som har godis i skaftet, eller så va den nån typ av käpp som hade ett hjul nertill som lät när de snurra. man fick allti en sån där stooor heliumbalong som var formad till nån skojjsig figur, man åkte karusell, red på ponnysar, å de va sååå mysigt. Marken nu för tiden... ja kan man kalla de för marknad i den här stan verkligen? Stånden blir allt färre, de står inga tokiga karlar å skriker om nån dammsugare eller va de kan vara (eller missade ja de?), de inget tivoli på plats, ingen ponnyridning... ska jag fortsätta? Jag blir så besviken =( Är de bara jag? Jag köpte en påse the på årets "stooora" höstmarknad. Thats it! Föresten så va de ett väldigt gott the som hette regnbågste =) De skulle innehålla bananströssel, å vet ni vad? De gjorde de. Formade som små bananer =) Festligt va? ^^



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag är också besviken !!! Precis som du säger, när man va liten va de riiktig mysfaktor... Men iinte nu !! :(

Jag köpte strumpor och tofflor till mig själv och raggsockor till Miliam :)

2010-09-25 @ 14:27:56
URL: http://madeleine-linevik.blogspot.com
Postat av: elin

samma här är väldigt besviken. Köpte inget annat än dem obligatoriska markands chipsen..hahah

2010-09-25 @ 20:08:20
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0