Mycke idag!

.
.. men ja sitter här å funderar på framtiden... va har den att erbjuda mig? Tänker på jobb, fler barn (?)... Ska man ha ett, två eller kanske tre? Har en liten skum känsla ang jobbet... (Nu kanske nån av er anställda läser? What ever. De e väl bara bra isf. Varmt välkommna till min blogg!). Är man välkommen tillbaka? Blev inte ens tillfrågad att följa med på årets julfest, vilket känns lite trist. Dock blev ja inbjuden till en träff som var i slutet av min graviditet, Då ja inte kunde varesej köra bil eller knapp gå över huvudtaget pga min foglossning... så den missa jag... men tack för inbjudan, de gladde mig! ja måste åka in på jobbet nån dag här snart. Måste prata med den vikarierande Butikschefen. Han e trevli han. De e alla på mitt jobb... Ska ja va ärli så e ja aningens nervös för att komma tillbaka å jobba.. Vad kommer förväntas av mig? har ja blivit bortglömd? Ratad? Utbytt? Ja mår skit! Ska ja verkligen skriva de här? Men asså den enda kontakt ja har me mina kollegor, är en person som messar mig nån gång då å då å frågar hur de e med mig och hur de är att vara mamma. Jag blir så glad varje gång. Jag får höra att h*n saknar mig och vill att ja kommer tillbaka. Å de gör mig så glad. Tack snälla för de. ja har väl inte vare så flitig på att hälsa på, men ja har 4,5 mil till jobbet å ja åker sällan till den orten nu för tiden... Men är de så att de är jag som ska ringa in å medela hur ja mår hur de går hemma å när ja tänker komma tillbaka? isf så ta jag tebaka de ja skrev. Ja har satt ett prel datum för min återkomst, men de kommer bli förlängt om ja får igenom min ledighetsansökan som man måste skicka in. Så så e de me de.

Nej nu blir ja bara ledsen...


Kommentarer
Postat av: Annica

Usch. Låter som att du behöver kontakta arbetsplatsen så att du inte behöver gå och oroa dig hela tiden för dessa frågor du skriver om. Det tär och tar energi. Det finns bättre sätt att använda energin till =)



kram kram

2010-10-08 @ 19:29:05
Postat av: Karin..

Du är ledig och har inget ansvar för att höra av dig förutom om sånt som gäller din anställning. Bara de vet hur du ska vara ledig och så. Ta din tid och fundera på hur du vill ha det.

Självklart är du inte ratad! De är säkert jätteglada att få tillbaka dig gumman! <3

2010-10-08 @ 21:14:08
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag känner så igen mig Anna! Jag umgås ju med en tjej på mitt jobb privat, men hon är också den enda som tagit kontakt med mig under min mammaledighet... Inte ett ljud från nån... fick nått grattis precis när Karl föddes, men thats it... =((



Dock blev jag medbjuden på julfest etc och det tror jag är för att vi är ett stort företag med bra policy och där ingår att man som mammaledig, sjuk etc ska bli medbjuden..



Din oro kommer säkert lägga sig när du väl är på plats, men jag förstår den till 110 %



Kramar

2010-10-08 @ 21:40:19
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Erik

Hej Anna!

Inte varje dag jag går in och läser här men idag så.



KLART DU ÄR VÄLKOMMEN TILLBAKA!!!!

Saknar dig på jobbet.



Förstår att det känns konstigt att vara borta från jobbet så länge och det är klart mycket förändras. Har ju byts ut lite folk om inte annat! Har bara 4 veckors semester att jämföra med, men efter det kan man ju känna sig lite smått borta i skallen. :)



Nya chefen får 5 Jysk-gåsar av 5 möjliga. Funkar hur bra som helst!! Du har väl jobbat med honom tidigare också? Vilket borde göra det lättare att komma in i det när det väl är dags.



Ang julfesten så är det ju jättetråkigt! :(

Jag var inte så involverad i själva anmälandet, det var en ljushårig liten tjej som höll i det....



Jag kan kolla på måndag om det går att anmäla i efterhand om du är sugen? Klart du ska med!!

Vet att Emma fick frågan iaf men kunde inte, så det känns ju taskigt att ingen hörde med dig också :/



Fortsätta att njuta av ledigheten och oroa dig inte över framtiden, allt kommer att lösa sig!!!!



/Han på lagret

2010-10-09 @ 12:17:10
URL: http://erikspeaking.blogg.se/
Postat av: Anonym

Emma umgås jag med privat så det är inte konstigt att jag pratade med henne om julfest. Jag har inte hållit i julfest-anmälandet, utan la bara ut en lapp och sa att folk skulle skriva om de vill gå eller inte. De som har jobbat med dig förrut är enligt mitt tycke de som borde ha tänkte på dig och frågat om du inte vill med. Eller så sagt till att vi kanske skulle fråga Anna. Men inget sådant. Tråkigt om du verkligen ville gå. Men tycker inte det är mitt fel som Erik antyder.

Har bara gjort ditt jobb lite lättare, så när du kommer tillbaka så funkar allt bättre =) Bara så du vet är jag inte ute efter att ta över ditt jobb. När du väl har bestämt dig för att komma tillbaka så vore det trevligt för min egen del att få veta det nån månad i förväg så jag kan börja söka jobb mer aktivt. Och så att vi kan ses på jobbet innan du börjar och jag slutar så vi kan gå igenom hur det är nu och dylikt. Som lite inslussning så du slipper känna att du slängs rätt in. Kram på dig.

2010-11-05 @ 23:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0