Vad händer?

... Jo nu har ja några få minuter på mig att uppdaterar er om va som händer å sker. Så här ligger de till.

för de första så har internet inte funkat på ett tag... Men nu har de hoppat igång igen... skummt men bra =)

Gullan, våran ena katt, har fått bebisar. 4 stycken va dom. I söndags så kände vi hur de sparka å knölade där inne. Har inte gjort de tidigare. Gullan e inte en sån gosig katt så man får lixom inte tillfälle att gosa me henne så ofta förutom när hon vill. i Tisdags natt, eller rättare sagt tidigt i onsdags morse (3.30) Hör ja ett pipande ljud. Gullan har fått sin första bebis. Himla söt va den. De kom tre till. Kl 10 den dagen va de meningen att Gullan skulle till veterinären för kastrering och abort. Min lilla Gulla, men de skulle va de bästa för oss alla. jag ringer vet å berättar läget. Dom sa att vi fick komma in som planerat å de gjorde vi. Hemskt, ja vet men va skulle jag göra? jag har inte tid att lära kattungar gå på låda å allt va de nu innebär me å ha kattungar. Julen närmar sig å de e stressigt som de e endå just nu. Vi åkte iaf in till vetrinären å Gullan kastrerades å katterna fick bli små änglar å fara till katthimlen. ja mådde så sjukt dåligt men de va de bästa för oss alla. Nu ska ni få höra. Gullan har börjat sova bredvid mig i sängen. Precis som hon gjorde när hon va bebis. Hon e mycket gosigare å är mer "framme" än va hon va förut. Det känns bra. Vi fattade rätt beslut, de tycker nog hon oxå =)


Nu ska ja googla lite julisar. Får se om maken min har tid å åka till västerås i dag som han sa i går...
Han har säkert glömt bort de =(


Kommentarer
Postat av: Malin

tycker du gjorde helt rätt!!! är bättre att ta bort dem än att sen sitta och leta nya hem, vilket är svårt nog ändå!

kostar gör det också (med vaccinationer,mat och tid)..

mysigt att hon blivit så gosig! är kanske en reaktion på det som hänt liksom.

stor kram! vi kanske skulle ta och ses någon dag??

en fika i v-ås lr så?

2010-11-27 @ 12:16:15
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0