Fröet

... Jaa... Jag håller me dig Ann, de e fasiken dax att vi tar oss dit.
Men vet du, trög som man e så glömmer ja av de varje vecka =/ hehe



I morse när vi klev upp så hade älsklingen tänt i fönstrena å plockat undan alla leksaker från golvet. De va så mysigt =)
Peppar peppar men i dag e de andra dagen på rad som Thilde e på bra humör. Än så länge. Det är så jobbigt när hon e tjurig hela dagarna. Nätterna e lite dryga just nu. Hon vaknar å så när man kommer in står hon upp, klarvaken å snackar. Lägger man ner henne blir hon oxtokig å bara kastar sig runt i sängen. Hon får komma in te oss för å lugna sig å då somnar hon som en klubbad direkt. Vad göra? Tips!


I går knäppte vi äntligen julkorten som vi ska skicka. Hon e jätte glad på bilden, men eftersom hon va snorig trött å torr i ansiktet så ser hon lite röd ut. Men de blev bra endå =) Hon va så söt i sin röda klänning som mormor sytt =)

Bjuder på en bild. Dock inte den som vi valde som julkort!



Sötast i världen!




hej så länge =)


Kommentarer
Postat av: Malin

aaaw va söööt hon e!!!!

alltså det låter som hon är i en separationsfas fortfarande, den kan hålla på i månader dessvärre...

Elias sep.fas började vid 8mån o "slutade" vid ungefär 1års ålder..

Elvins har redan börjat.. han e 7mån! ... suck..



Det går Över, det är den enda trösten jag har..

Låt henne sov hos er, om ni känner att det känns bra, verkar som hon behöver den tryggheten som hon finner hos er! :)



Jaaa det vore jättetrevligt!:)

Kraaam och taaack!

2010-11-30 @ 09:44:42
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Hon är ju såååå söt =))) Underbart leende =)



Ha en bra dag Anna, hoppas sminket kommer innan helgen =))

2010-11-30 @ 09:55:06
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Desirée

Hon e så söt Thilde :)



De e ju aldrig kul när de inte sover på nätterna. Vilgot har åxå haft en sån period. Jag gjorde allt, från att låta han va uppe å leka till att vagga han till söms i min famn. För ofta så skrek han som en vilde om man inte vagga han. Men sen prata jag med tanten på bvc å hon sa: Ta inte upp han å låt han absolut inte leka, för då kommer han att fortsätta vakna om natten och leka och då har du skapat en ovana... Men hon gav mig tipset om att lägga mig bredvid honom tills han somna så han kände trygghet. Jag tog upp han om han blev allt för tokig tills han lugnade ner sig. Sen sjöng jag samma sånger om och om igen tills han somna. sen efter nån natt så behövde jag bara lägga ner honom igen och sjunga tills han somna. och efter någon dag till så sov han så sött igen.



Så mitt råd till dig, ta inte in henne till er för då kommer hon göra det till en vana för att kunna sova. Utan försök, hitta på en metod som funkar för er i hennes rum. Som sagt så la vi in en madrass i Vilgotsrum. Testa det kanske funkar för er åxå.



Lycka till!! Kram

2010-11-30 @ 12:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0