Natten...

... ja den var något utöver de vanliga. Ska ta å berätta en inte så rolig historia nu. På kvällen i går så åt Thilde förs på sin mamma sen ca 60 ml ersättning. Hungrig dam tänkte jag som sen la henne för att sova. Nu kommer hon sova hela natten tänkte jag. Vid 00.45 vakna hon och ville äta. Men gud tänkte jag hon åt ju för inte så länge sen. la henne till mig å hon åt. Sen. Världens största kaskad spya över hela henne, mej, lakanet i våran säng plus på min kudde. Men gud. Väckte Niklas, jag behövde hjälp. fram med handduk å torka henne å mej. Gick och tvättade av henne bytte till ny pjamas och stoppade mig själv i duschen. Bäddade rent i sängen, släkte lampan och hon verkade vilja somna om. Skönt, för hon va väldans glad och pigg. Men till slut hör jag, hur de kommer mera kräks. Stackars thilde. Jag flög ur sängen, hjälpte henne på sida så hon inte skulle få allt i sig. De kom på hennes täcke kudde pyamas och hela hennes hår va fullt. Så de var bara att stoppa både henne å mej i duschen igen. Klockan var nu halv två på natten. de va mysigt med en liten nattdusch tyckte Thilde som sen somna om å sov gott till 4 då de va dags för mat igen. jag låg vaken i en timme och höll koll på henne och de kom inga mer spyor tack å lov. Satte på en tvättmaskin me täcket, kudden och hennes snuttis så hon skulle kunna få den sen när hon vaknar på morgonen. Trodde hon blivit sjuk, men de var bara en överfull mage helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Karin..

Skruttan då.. Ingen kul natt för er... =/

Drygt när dte blir sådär. Men du verkar ändå vara på bra humör idag, bra det! =)

2010-05-04 @ 17:55:10
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Var det första gången du gav henne ersättning Anna?



Tänk att om du ätit mjölkfritt tidigare och nu ger henne mjölkprotein så kan hon reagera på det genom kräkningar, så håll koll på det!

2010-05-04 @ 18:18:18
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Erika

Usch de där med spyor är inte kul. Oliver spydde jämt å ständigt när han va bebis. Vita spyfläckar överallt. haha. Har lilla tösen börjat me smakportioner än då? kram

2010-05-04 @ 21:09:31
Postat av: Malin

iiisch! minns elias härliga kaskadspyor rakt över mig....

har iof fått från elvin med.. men itne sådär att det sprutar.. än.. peppar,peppar

2010-05-04 @ 22:52:06
URL: http://grodan09.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0