Förvaringsutrymme, vad e de?

... Soool ute. Men kallt. 22- tror jag närmare bestämt att det är ute. Meeen det skulle bli varmare på tisdag. Bara runt 7 minus så då kanske man äntligen kan ta sig ut på promenad med både barnvagn och hund =)

Igår va Anneli och grabbarna här hela dagen. Hon hjälpte mig med lite dammsugning m.m. TACK! Jag städade sovrummet från golv till tak. Och då menar ja verkligen från golv till tak. Tömmde de på alla saker sen dammades de, sängen dammsögs och torkades av, väggar torkades av, golv dammsögs och torkades mm. De känns sååå skönt att ha de gjort. Idag är det klädgarderoben som ska städas... men de har ja inte alls nån lust med. Måste sortera lite bland alla kläder och sen dammsuga  och plocka undan lite skit som inte ska vara där inne.

Det är förjävla dåligt med "förådsutrymmen" i den här kåken. Finns ingen stanns att förvara saker man inte använder... som resväskor, panelvagnar, julsaker, prydnadssaker, acces "tratt" m.m. Tänk på de om ni bygger själva, skaffa ett bra förvaringsutrymme där man kan skuffa in saker man inte använder för tillfället. Som tur är så har vi pumphuset där vi kan förvara lite saker. Annars så skulle tex julsakerna få stå på golvet nån stanns. Hur kul e de? Nej, jag röstar för att fixa bättre förvaringsutrymmen detta år.

Nu blev de bara massa dravel. Ska ta och se om jag vågar kolla in i garderoben utan att mitt humör sjunker till botten... Risken finns nämligen att de gör de =( jag hatar att se att de ser stökit ut. men jag har ju bara mig och min make att skylla på. Det var precis sånnt här jag skrev i mitt första inlägg att jag inte skulle skriva om... Hoppas ni har överseende med att jag brutit min del av det avtal som jag hade med mig själv. Så kan de gå..

På återseende kära läsare.


Kommentarer
Postat av: Elin

Tycker det är väldigt trevligt när det är sånt här du skriver om. Skönt att veta att andra har samma problem som man själv har. Här på dalhem är det också väldigt dåligt med förvarings utrymme tycker jag.. visst vi har förådet men där är det dålig planerat på hur dem har byggt tycker jag så man får ingen ordning där heller.

2010-01-10 @ 17:04:54
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/
Postat av: Karin.. =)

Skönt att få lite gjort och härligt med lite hjälp! Då blir man extra peppad själv! =)

2010-01-10 @ 18:06:05
URL: http://kramkolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0