Lite besviken =(


... Har vare på öppna förskolan och kom nyss hem. Skulle ha vart baby massage idag men de uteblev för hon som skulle ha de va sjuk =( Hoppas dom bokar en annan dag ist. Det är himla konstigt de där, att vara där. Det händer lixom inget och personalen som är närvarande bara sitter där... å glor... eller pratar me varann. Även fast dagen inte har nå tema så tycker jag att man borde få nå ämne att samtala om. Annars sitter alla bara där å gosar me sina små och småpratar lite med nån men det är aldrig så att vi har nå "diskusioner" och får höra om andras erfarenheter... Trodde att de skulle vara så. sen fick jag höra idag att de som fått barn okt, nov, dec inte kommer få ha nån "föräldrautbildning" eller va de heter. Dom hoppar över oss och går direkt på januari... helt sjukt tycker jag. Nej man blir lite besviken men de är väl som de är.

Lägger upp ett par bilder på dagens väderlek här ute som en liten avslutning





Kommentarer
Postat av: Malin

är det inte föräldragrupp du tänker på nu?

öppna förskolan är ju för alla med småbarn oavsett ålder... inte samma som de grupper som anordnas när man väntar sitt 1a barn och får föräldrautbildningen och sedan träffas gruppen även efter förlossningen :)

kraam!

2010-02-24 @ 19:32:37
URL: http://grodan09.wordpress.com
Postat av: Elin

usch lät inge kul alls att gå på öppna förskolan. Jag har aldrig varit dit. Har inte haft lust att gå dit iaf inte ensam och nu när du skrev hur det var blev jag mindre sugen.

2010-02-24 @ 20:43:35
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/
Postat av: ann

Nej det är väl inte samma sak nu när Gunnel och Vivvi har slutat som alltid har varit med. Vi hade olika teman varje gång och dom prata massor!!

Vad är det för föräldrautbilding? Nåt genom öppna förskolan eller nåt annat?

2010-02-24 @ 21:14:49
URL: http://annottosson.blogspot.com/
Postat av: jag

Vet inte hur man svarar här så jag gör de så här. Förr va de öppna förskolan som höll i nån utbildning nrä man fått sitt barn. Nu har dom bara vissa tema dagar i bland då man pratar tänder, babymassage, gör gipsavtryck av händer fötter mm. Men inte varje gång. Nu mer tror jag att det är bvc som håller i den där utbildningen.



Malin - Vi va ju på sån där föräldra grupp när man var gravid och vi ska även ha en träff nu när alla fått sina små. men de va inte den ja tänkte på =)

2010-02-25 @ 10:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0