Fredag

... Känner mig något piggare i förkylningen idag. Inte lika mör i kroppen men har hosta. Fast jag e trööött!! Trodde de va meningen att ens lilla bebis skulle gå mot att sova hela nätter... Men Thilde verkar ha fått de där om bakfoten för även i natt har hon vaknat varannan till vaje timme. Iblan e hon mest bara snuttig, men vill inte ta nappen utan bara e lessen så jag få ju lov att ta upp henne och ge henne mat... Väl där så äter hon liiite... sen somnar hon igen. Vill mest bara snutta. Men varför kan hon inte snutta på nappen ist? Åh självklart så ska hon vara så här nu, när man själv e lite sjuk och behöver sova. Ja kan ju inte låta na ligga å gråta heller bara för att hon inte tar nappen. Då vaknar ju niklas och jag är en värdelös mamma som inte ger henne mat när de ät de hon vill ha. Lite grann iaf. Då tjänar ja på att ge henne mat (fast hon mest snuttar), för då somnar hon om och jag har
chans att få sova lite till. Nån som tycker ja tänker fel? Ge mig gärna tipps isf.

Idag måste jag fasiken städa lite. Tog bara disken i går och tvättade en maskin. Va så trött så jag orkade inge mer. Men i dag måste jag. Nackdelen med lantlivet är att djuren drar in så mycke skit. Grus å sand. Skulle behöva skura varje dag för att de ska hålla sig frächt. Acce kan man ju torka av, men långt ifrån allt försvinner.. katterna är ju omöjliga. Springer in å ut hela tiden. i sommar blir de nog så att dom får va ute jämt. Utom på nätterna. Man kan ju gö så nu med kanske...

Nej dax att gö nå nytta innan thilde ska sova igen... Då ska vi ta en promenad så hon får soa i vagnen och acce får röra lite på sig. han måste gå kopplad hela tiden coh gå i ett lungt tempo... Inte så lätt för han som vill agera draghund och springa och skutta överallt =) Allra helst i Stora vatten pölar och ute på en lerig åker.


Kommentarer
Postat av: Jeanette W

Många bebisar är tuttiga av sig och vill ha din närhet för att somna om. Alla mina barn har varit så och det har inte blivit bra förrän jag har slutat amma tyvärr och allra bäst har det blivit när vi har flyttat ut dom till eget rum.



2010-04-09 @ 21:38:58
URL: http://nufsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0